შეფასება
აკადემიური მოსწრების შეფასება ჩვენს სკოლაში ხშირი და მრავალმხრივია. მოსწავლეები ფასდებიან მრავალფეროვანი აქტივობების (ესე, თხზულება, ტესტი, საკონტროლო,ზეპირი გამოკითხვა…) და კრიტერიუმების გამოყენებით.
შეფასების ტიპები
სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება:
განმსაზღვრელი შეფასება:
აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
განმავითარებლი შეფასება:
აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
I-IV კლასების მოსწავლეები სემესტრის განმავლობაში იღებენ განმავითარებელ შეფასებას, სემესტრის ბოლოს კი ფასდებიან კათედრების მიერ წინასწარ შემუშავებული შეფასების სქემებით.
V- XII კლასების მოსწავლეები სემესტრის განმავლობაში ფასდებიან სამი კომპონენტით (სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს):
- საშინაო დავალება
- საკლასო დავალება
- შემაჯამებელი სამუშაო
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს თოთოეული კათედრის მიერ წინასწარ განსაზღვრული რაოდენობის შემაჯამებელი სამუშაო;
გაცდენის შემთხვევაში მოსწავლეს ენიშნება აღდგენითი სამუშაო (სკოლაში გამოცხადებიდან 5 სასწავლო დღის განმავლობაში).
შეფასება და გაცდენები
თუ საბაზო-საშუალო საფეხურებზე მოსწავლემ სასწავლო წლის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის წლის მანძილზე დათმობილი საათების:
- 20%-ზე მეტი და 30%-ზე ნაკლები, მოსწავლე ჩააბარებს შიდასასკოლო გამოცდას;
- 30% და მეტი, მოსწავლე ფასდება მხოლოდ ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარების საფუძველზე.