ბუნებისმეტყველება დაწყებით საფეხურზე (I-VI კლ.)
საგნის სასწავლო კურსი ინტეგრირებულია, ბავშვი ნებისმიერ მოვლენას სწავლობს მრავალი კუთხიდან და სამყაროს აღიქვამს მთლიანობაში. სწავლების ამ საფეხურზე იგი იწყებს საკუთარი თავისა და გარემომცველი ობიექტების უკეთ შეცნობას, გამოცდილებაზე დაყრდნობით გარემოს აღქმას, დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებებისა და მონაცემების სხვადასხვა ხერხით წარმოდგენას, მსჯელობას, დასკვნების გამოტანას, შემოქმედებით აზროვნებას.
მოსწავლე აქტიურად ებმება შესასწავლი საკითხის კვლევა-ძიებაში, სვამს შეკითხვებს, ეძებს გზებს მათზე პასუხის გასაცემად, იკმაყოფილებს ცნობისმოყვარებას პრაქტიკული მუშაობის, თამაშებისა და ინტერაქტიული სწავლების პროცესში, თანდათან უვითარდება თვითმართვის, თვითშეფასებისა და თანამშრომლობის უნარი, უყალიბდება პასუხისმგებლობა, ეჩვევა დამოუკიდებლობას, ეუფლება პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარულ წესებს.
ბუნებისმეტყველება საბაზო საფეხურზე (VII-IX კლ.)
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საგნობრივ ჯგუფში გაერთიანებულია:
ბიოლოგია ( VII-IXკლ)
ფიზიკა (VIII-IXკლ)
ქიმია (IXკლ)
სწავლების ამ საფეხურზე მოსწავლე იწყებს სამყაროს აღქმას, მოვლენის არსის წვდომას, უნვითარდება კვლევისა და შემეცნებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები, სვამს პრობლემას და ეძებს გადაჭრის გზებს, გამოთქვამს ვარაუდებს მოსალოდნელი შედეგების თაობაზე, გეგმავს და ატარებს ცდებს, ქმნის და იყენებს მოდელებს, აგროვებს და ამუშავებს მონაცემებს, რომელსაც წარმოადგენს პრეზენტაციის მრავალგვარი საშუალებებით (ცხრილები, გრაფიკები…).
საკლასო აქტივობები და კვლევითი პროექტები ხელს უწყობს მნიშვნელოვანი სასწავლო უნარების განვითარებას. სწავლება ორიენტირებულია ცოდნის კონსტრუირებასა და კვლევაზე, რაც ქმნის დადებით საწავლო მოტივაციას და ხელს უწყობს კოგნიტური უნარების განვითარებას. მოსწავლეს უმუშავდება პასუხისმგებლობა გარემოსა და საკუთარი თავის მიმართ, იგი აცნობიერებს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის მნიშვნელობას.
ქიმია
მოსწავლე შეისწავლის ქიმიის კანონების ძირითად არსს, გაერკვევა ატომურ-მოლეკულურ მოძღვრებაში, შეძლებს ქიმიურ რეაქციათა თვისებრივ და რაოდენობრივ დახასიათებას, გაეცნობა ელემენტთა პერიოდულ სისტემას, მისი შექმნის ისტორიას, ექნება წარმოდგენა ქიმიურ ბმაზე, არაორგანულ ნაერთებზე და მათ პრაქტიკულ გამოყენებაზე.
მოსწავლეები დაეუფლებიან კვლევის და კომუნიკაციის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს. შეძლებენ თეორიული საკითხების პრაქტიკულ გამოყენებას, ექსპერიმენტის დაგეგმვას და ჩატარებას, მონაცემთა შეგროვებას და ანალიზს, სათანადო დასკვნების გამოტანას .