ბუნებისმეტყველების კურსი დაწყებით საფეხურზე ინტეგრირებულია იმისათვის, რომ მოზარდმა სამყაროს მთლიანობაში აღქმა და ნებისმიერი მოვლენის მრავალი კუთხიდან დანახვა შეძლოს. ის იწყებს საკუთარი თავისა და გარემომცველი ობიექტების უკეთ შეცნობას, დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებებისა და მონაცემების სხვადასხვა ხერხით წარმოდგენას, მსჯელობას, დასკვნების გამოტანას და შემოქმედებით აზროვნებას.
მოსწავლე აქტიურად ებმება შესასწავლი საკითხის კვლევა-ძიებაში, სვამს შეკითხვებს, ეძებს გზებს მათზე პასუხის გასაცემად, იკმაყოფილებს ცნობისმოყვარებას პრაქტიკული მუშაობის, თამაშებისა და ინტერაქტიული სწავლების პროცესში. თანდათან უვითარდება თვითშეფასებისა და თანამშრომლობის უნარი, უყალიბდება პასუხისმგებლობა, ეჩვევა დამოუკიდებლობას, ეუფლება პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარულ წესებს.
დაწყებით საფეხურზე მოსწავლეს უვითარდება სპეციფიკური უნარ-ჩვევები, რომელთაგან პრიორიტეტულია:
- გარემოზე დაკვირვება (როგორც საკუთარი შეგრძნების ორგანოების, ისე მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით);
- ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობა და მარტივი პროცესების აღწერა;
- მონაცემების შეგროვება დაკვირვების, მარტივი ექსპერიმენტის, საინფორმაციო წყაროების საშუალებით;
- გამოსაკვლევი საკითხის შესახებ კითხვების დასმა;
- ობიექტების კლასიფიკაცია მათი მახასიათებლების მიხედვით;
- რაოდენობრივი მონაცემების აღრიცხვა, მათი ორგანიზება და პრეზენტაციის სხვადასხვა საშუალებით წარმოდგენა;
- გარემოზე ზრუნვა, უსაფრთხოების წესების დაცვა.