ბუნებისმეტყველება საბაზო საფეხურზე (VII-IX კლ.)
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საგნობრივ ჯგუფში გაერთიანებულია:
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები ( VIIკლ)
ბიოლოგია (VIII-IXკლ)
ფიზიკა (VIII-IXკლ)
ქიმია (VIII-IXკლ)
სწავლების ამ საფეხურზე მოსწავლე იწყებს სამყაროს აღქმას, მოვლენის არსის წვდომას, უნვითარდება კვლევისა და შემეცნებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები, სვამს პრობლემას და ეძებს გადაჭრის გზებს, გამოთქვამს ვარაუდებს მოსალოდნელი შედეგების თაობაზე, გეგმავს და ატარებს ცდებს, ქმნის და იყენებს მოდელებს, აგროვებს და ამუშავებს მონაცემებს, რომელსაც წარმოადგენს პრეზენტაციის მრავალგვარი საშუალებებით (ცხრილები, გრაფიკები…).
საკლასო აქტივობები და კვლევითი პროექტები ხელს უწყობს მნიშვნელოვანი სასწავლო უნარების განვითარებას. სწავლება ორიენტირებულია ცოდნის კონსტრუირებასა და კვლევაზე, რაც ქმნის დადებით საწავლო მოტივაციას და ხელს უწყობს კოგნიტური უნარების განვითარებას. მოსწავლეს უმუშავდება პასუხისმგებლობა გარემოსა და საკუთარი თავის მიმართ, იგი აცნობიერებს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის მნიშვნელობას.
საბაზო საფეხურზე მოსწავლე ივითარებს სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს, რომელთაგან პრიორიტეტულია:
- კვლევის ზოგიერთი თანამედროვე მეთოდის გამოყენება;
- სამეცნიერო ლიტერატურის მოძიება და გამოყენება;
- ექსპერიმენტის დაგეგმვა და წარმართვა, მონაცემთა შეგროვება-დამუშავება;
- კრიტიკული ანალიზი, დასკვნების გამოტანა;
პრეზენტაცია (გრაფიკების, დიაგრამების, მოდელის შექმნა).